.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مجلس يكطرفه پيشتاز تعامل با دولت بوده است

شمال نيوز-نماينده مردم قائمشهر جويبار و سوادكوه در مجلس شوراي اسلامي در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار شمال نيوز به طرح سوال از رئيس جمهور به نقش رسانه ها اشاره كرد و اظهار داشت:نقش رسانه ها در آگاهي بخشي به افراد جامعه بسيار مهم و اثرگذار است  و از اين منظر بايد براي روشن شدن اذهان عمومي در راستاي توسعه كشور تلاش كرد.

هادي حسيني تصريح كرد:مجلس شوراي اسلامي در راستاي تفاهم و همكاري بين دولت و قوه مقنه از هيچ تلاشي فروگذار نكرده و در نشستهاي مشترك فراوان مجلس يكطرفه پيشتاز تعامل با دولت قدم برداشته است.

وي به مشكلات جامعه اشاره كرد و گفت:در راستاي مشكلات به وجود آمده در جامعه ، به عنوان نماينده مردم در جلسات علني و غير علني از مسولين مربوطه سوال كرديم و از آنجايي كه شاخص سال جاري به فرمان رهبري سال توليد ملي حمايت از كار و سرمايه ايراني بود ، در نهايت به جواب قانع كننده اي نرسيديم.

اين نماينده مجلس به طرح سوال از 4 مسول دولت اشاره كرد و افزود:وزير كشاورزي،وزير صنعت معدن و تجارت،رئيس بانك مركزي و وزير اقتصاد و دارايي را به طور جداگانه براي ارائه گزارش،پاسخ به سوال و يا استيضاح به مجلس فرا خوانديم كه در بررسي هاي صورت گرفته عقلاي مجلس به اين نتيجه رسيدند كه وزراء را استيضاح نكنيم و شخص رئيس جمهور مي تواند پاسخگوي نمايندگان مردم باشد .

عضوء كميسيون صنعت معدن تجارت مجلس يادآور شد:سوال از مسولين دولت در سال توليد ملي حمايت از كار و سرمايه ايراني به خاطر اين بود كه چرا در اين سال گراني كالا،مشكلات صادرات و واردات،بيكاري جوانان موجب شده است ، بخشي براي تحريم هاست و مجلس قبول دارد ولي 70 درصد مشكلات در سوء مديريت است كه مجلس وظيفه دارد پيگيري كند.

اين نماينده به جلسات مشترك با رئيس جمهور اشاره كرد و گفت:در زمانهاي مختلف با رئيس دولت جلسات متعددي برگزار كرديم و خواستار رفع مشكلات توليد ،بيكاري،گراني و غيره شديم كه متاسفانه رئيس جمهور به جاي اينكه پاسخي درست و شفاف بدهد جلسه را به سمت فضاي دوستانه و حاشيه كشانيد و به جاي بيان راه حل مشكلات ،  هولوكاست ،فوتبال،مجلس،آمريكا و غيره  را مصوبان اصلي مشكلات دانست.

هادي حسيني ادامه داد:همه نمايندگان مجلس در چارچوب ارزشهاي انقلاب و نظام گام بر مي دارند و اصولگرا هستند حتي اقليت مجلس نيز از اين قاعده مستثني نيستند چون تابع ولايت و رهبري هستند.

وي به نيت سوال كنندگان و مخالفان سوال از رئيس جمهور اشاره كرد و گفت:اغلب افرادي كه مخالف سوال از رئيس جمهور بودند يك جرياني هستند كه در انتخابات مجلس شكست خورده و در اين مقطع زماني چالش به وجود مي آورند اين جريان موضوع سوال از احمدي نژاد برايشان مهم نيست بلكه حاشيه سازي مي كنند و در مقابل اين جريان سوال كنندگان از رئيس دولت قرار دارند كه مشكلات اقتصادي و توليدي كشور را ديدند و براي رفع آن بدون حاشيه سازي و كار سياسي از احمدي نژاد سوال اقتصادي دارند.

نماينده مردم قائمشهر جويبار و سوادكوه در مجلس شوراي اسلامي به صندلي هاي كوچكي در مجلس اشاره كرد كه نمايندگان مخالف سوال از رئيس جمهور در كنار خود قرار داده اند و گفت:نمايندگان مخالف سوال از رئيس جمهور بعضي از امضاء كنندگان سوال از احمدي نژاد را در كنار صندلي خود مي نشانند و مي گويند كه برداشت ما  است كه نظر آقا اين نيست كه شما سوال كنيد اين در حالي است كه اگر رهبري نظري دارند به رئيس مجلس مي فرمايند و همه نمايندگان تابع رهبري هستند.

سيد هادي حسيني اذعان داشت:سوال از رئيس جمهور در راستاي فرمايش رهبري در جهت حمايت از توليد ملي و كار و سرمايه ايراني است اين در حاليست كه در گذشته در توليد گندم به خودكفايي رسيده بوديم ولي امروز گندم را كيلويي نزديك به 1000 تومان وارد مي كنيم اگر قرار است وارد كنيم چرا با اين قيمت از كشاورز رنج كشيده ايراني نمي خريد.

وي به اقتصادي بودن سوال اشاره كرد و گفت:مجلس به دنبال حاشيه سازي و چالش افكني در جامعه نيست و براي اينكه توليد افزايش يابد،اشتغالزايي صورت گيرد،گراني كاهش يابد و صادرات و واردات  و كل بازار اقتصاد بدون مشكل به روند خود ادامه دهد از رئيس و متولي دولت سوال خواهيم كرد.

وي در پايان مصاحبه در پاسخ به سوال شمال نيوز در رابطه با حضور استاندار در مجلس جهت پاسخ چند سوال نمايندگان گفت:در روز سه شنبه وزير كشور به همراه استاندار و معاونان استاندار در مجلس حضور خواهند يافت تا به برخي ابهامات نمايندگان پاسخ قانع كننده دهند./210


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.052 seconds.